Wybory Samorządowe 2018. Andrzej Duda wygrał dzięki FaceBook’owi?

, 30 września 2018
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Większość użytkowników Facebooka ma w gronie znajomych osoby o różnych poglądach. Teoretycznie daje to możliwość zapoznania się z wieloma punktami widzenia. Tylko, że użytkownicy niekoniecznie z tego pluralizmu korzystają. Oto efekty analizy 1,5 miliona polskich użytkowników Facebooka.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Facebook wpływa na głosy wyborców?

Media społecznościowe niewielkim kosztem dają dostęp do informacji płynącej od dziennikarzy, polityków, partii politycznych i innych osób. W efekcie użytkownik może znaleźć materiał na określony temat i poznać różne sposoby patrzenia na ten sam problem. Efekt? Potencjalnie może stać się „superobywatelem” posiadającym rozległą i zobiektywizowaną wiedzę. Problem w tym, że to tylko teoria. W rzeczywistości nie mamy niestety motywacji (i zdolności) by to robić. Świadczy o tym przeprowadzona przeze mnie analiza blisko 1,5 mln polskich użytkowników Facebooka, którzy przez cały 2017 r. byli regularnie aktywni na stronach największych partii politycznych, liderów i popularnych mediów informacyjnych w Polsce wykazała, że 68 proc. z nich lubi posty publikowane przez najwyżej jedno ze wspomnianych źródeł. Jest to zgodne z odkryciami laureata Nagrody Nobla, Herberta Simona, według którego ludzie chcą coś robić wystarczająco dobrze a niekoniecznie najlepiej. Nie czytają i nie oglądają zatem wszystkiego, co możliwe, ale tylko tyle, ile jest im potrzebne do uznania, że są wystarczająco dobrze poinformowani.

Wracając do badanych internautów. Ich poglądy są częściowo odzwierciedleniem informacji, które otrzymują w mediach społecznościowych. Ale to, jak dobrze są poinformowani wiąże się z tym, czy to najczęściej pojedyncze źródło, które wybierają uwzględnia wiele różnych punktów widzenia i stara się rzetelnie informować odbiorcę, czy też bierze pod uwagę tylko jedna, wybraną perspektywę.

„The Guardian” pisze, że podczas kampanii wyborczej, zespół Dudy wykorzystywał narzędzia Facebooka dla wpływania na wyborców.

Polski wątek pojawił się w aferze wokół zawieszenia współpracy między Facebookiem i firmą Cambridge Analytica.

Czy Cambridge Analytica wpłynęła na wynik wyborów prezydenckich w Polsce? „The Guardian” pisze, że Facebook w dziale „Success stories”, opisując ostatnie wybory prezydenckie w Polsce, chwali się, iż „Facebook był nieodzownym elementem kampanii wyborczej Andrzeja Dudy. Dzięki narzędziom Facebooka zespół Andrzeja Dudy zamienił jego stronę w główny kanał komunikacji z wyborcami.”

Cambridge Analytica to firma analityczna, która stworzyła oprogramowanie, dzięki któremu można z bardzo dużym prawdopodobieństwem przewidzieć preferencje polityczne oraz wpływać na wybory.

Od kilku już dobrych lat praktycznie każda kampania polityczna na zachodzie rozgrywa się głównie w świecie wirtualnym. Doskonale było to widoczne podczas wyborów prezydenckich w USA, w czasie których wielokrotnie publikowano nierzetelnie, a niekiedy wręcz nieprawdziwe informacje na temat obydwojga kandydatów. Dobrym przykładem jest także wzrost popularności Donalda Trumpa, którego partia początkowo odnotowywała jedynie 10-12% głosów.

Ośrodek badawczy Pew Research Cente donosi, że aż 44 % dorosłych Amerykanów traktuje Facebooka jako główne źródło informacji. Knight Foundation podaje natomiast, że jest to aż 70 %. Z tych danych wynika, że treści umieszczane na portalu społecznościowym z pewnością mają wpływ na nastroje społeczne.

Wybory.Odrowaz24.pl – serwis informacyjny kandydatów i wyborców!

Jak możemy przeczytać z powyższych analiz oraz wykresów, duża część społeczeństwa podejmuję wybór podczas wyborów samorządowych, biorąc pod uwagę informację które dostarcza im FaceBook. Znając algorytmy działania tego portalu, można skutecznie wypromować swoją kandydaturę podczas okresu wyborczego, korzystając jedynie z narzędzi które udostępnia nam ten najpopularniejszy serwis społecznościowy na świecie!

Serwis który został stworzony przez szereg naszych developerów, grafików i marketingowców to idealne miejsce na promowanie swojej kandydatury. W łatwy i przejrzysty sposób możecie Państwo dotrzeć do swojej grupy docelowej odbiorców, którzy są waszymi potencjalnymi wyborcami. Dzięki innowacyjny zastosowaniom, jesteście Państwo w stanie stworzyć profil na którym wyborcy znajdą wszystkie informację związane z Państwa kandydaturą: m.in. program wyborczy, doświadczenie, spot wyborczy czy informację „o sobie”. Co więcej współgra on z algorytmami FaceBook’a, dzięki czemu w łatwy sposób możecie udostępniać swój profil, który dotrze do większej ilości odbiorców niż standardowe metody promocji!

Do dyspozycji wyborców zostanie oddana wyszukiwarka za pomocą której będą mogli Państwo odnaleźć swoje miasto czy nawet okręg wyborczy, która następnie przekieruje do listy wszystkich kandydatów na stanowiska radnych gmin, powiatów, burmistrzów i prezydentów miast Ziemi Odrowążów w waszej miejscowości.

Więcej na temat serwisu wyborczego i jego wszystkich funkcjonalności znajdziecie TUTAJ >>>

Dla kandydatów i komitetów wyborczych!

Każdy kandydat oraz komitet wyborczy będzie miał możliwość skorzystać z naszych kompleksowych usług marketingowych i promocyjnych!

Oferujemy również dodatkowe usługi z zakresu marketingu Online / Offline oraz PR. Każdy z kandydatów będzie mógł skorzystać z naszych specjalistów do spraw marketingu i Public Relation (pracujemy dla wielu prestiżowych marek krajowych i zagranicznych !!!). Oferujemy dostęp do profesjonalnego i kreatywnego zespołu graficznego który pomoże stworzyć grafiki wyborcze, plakaty, banery i ulotki !!!

Zaufali Nam już pierwsi kandydaci !!!

Chcąc odnieść sukces w Wyborach Samorządowych 2018 kandydaci muszą korzystać z wielu kanałów promocji swojej kandydatury. Od portali informacyjnych, przez FanPage na Facebooku po promocję offline (banery wyborcze, kalendarze, ulotki i wizytówki). Dzięki naszej kompleksowej obsłudze marketingowej, jesteśmy w stanie zapewnić im najwyższej jakości sposoby promocji, zgodne z aktualnym algorytmami FaceBook’a, dzięki czemu ich kandydatura dotrze do jak największej ilości osób!.

Ponadto każdy z kandydatów może udzielić obszernego wywiadu w formie wideo/ klasycznej, abyście mogli Państwo poznać jego osobą jeszcze bliżej!

Adam Ciok – kandydat do Rady Powiatu Skarżyskiego z ramienia Koalicji Obywatelskiej 

Konrad Wojciech Jóźwik – kandydat do Rady Gminy Szydłowca z ramienia Porozumienia Gospodarczego

Mariusz Szymkiewicz – kandydat do Rady Powiatu Szydłowieckiego z ramienia Komitetu Samorządowo-Społecznego

Michał Szymkiewicz – kandydat do Rady Miasta Szydłowca z ramienia komitetu Porozumienie Gospodarcze

Piotr Banasik – kandydat do Sejmiku województwa Świętokrzyskiego z ramienia .Nowoczesna

 

Dzięki NAM odniesiesz sukces w Wyborach Samorządowych 2018 

wybory samorządowe 2018

 

 UWAGA! – ZNIŻKI NAWET DO 40 % !!!

Skontaktuj się z nami jeśli chcesz skorzystać z naszej kompleksowej profesjonalnej obsługi na okres wyborów samorządowych. Zwiększ swoje szanse na wygraną w wyborach. Dzięki nam zaprezentujesz się jako profesjonalny i rzetelny kandydat, na którego warto oddać głos! kontakt [@] odrowaz24.pl lub d.ziolkowski [@] odrowaz24.pl

 

Polub nas na Facebooku

Wiadomości z powiatu: szydłowieckiego, skarżyskiego, opoczyńskiego, koneckiego, przysuskiego i okolic



Drodzy czytelnicy!

Wasz głos jest dla nas bardzo ważny. Chcemy pisać o rzeczach, które są najbardziej istotne dla naszej lokalnej społeczności i są wam najbliższe. Jeśli jest jakaś sprawa, historia, wydarzenie, które chcielibyście nagłośnić piszcie do nas na kontakt@odrowaz24.pl

Zachęcamy również do przesyłania do nas ogłoszeń o pracę, drobnych ogłoszeń sprzedam/kupię, oraz innych, które z miłą chęcią nagłośnimy pośród naszej rosnącej lokalnej społeczności pięciu powiatów Ziemi Odrowążów.

Czekamy na wasze informacje - Redakcja Odrowąż 24

Możesz też dodać bezpośrednio informację TUTAJ